czwartek, 25 marca 2010

Woda z butelki kontra woda z kranu



Dziś czas na film! Dla tych, którym angielski sprawia kłopot, zamieszamy krótkie streszczenie.

"Historia butelkowanej wody", w wielkim skrócie, oskarża firmy produkujące wodę butelkowaną o zastraszanie konsumentów. Prowadzą one bowiem wielomilionowe kampanie, w których mówią, że woda z kranu jest brudna i zanieczyszczona, gdy tymczasem same napełniają butelki po prostu wodą z kranu. ""Pepsi's Aquafina” i „Coke Dasani” dwie znane marki tak naprawdę sprzedają filtrowaną wodę z kranu" mówi Annie Leonard, dziennikarka występująca w filmie.

Tymczasem warto wiedzieć, że 80% plastikowych butelek trafia najzwyczajniej w świecie z powrotem na składowiska odpadów lub jest spalana w spalarniach. Ale Światowe Stowarzyszenie Firm Wody Butelkowanej, w oparciu o różne statystyki, mówi, że butelki po wodzie spośród wszystkich plastikowych pojemników są produktem najczęściej poddawanym recyklingowi. "Konsumenci są naprawdę bardzo odpowiedzialni przy wyborze kupna bezpiecznych, zdrowych, wygodnych butelek plastikowych napojów niskokalorycznych. Te z kolei są dzięki tym butelkom nie tylko pyszne ale i świeże" powiedział Tom Lauria, wiceprezes stowarzyszenia ds. PR. "To jest prawdziwa historia wody butelkowanej.”
Stowarzyszenie twierdzi, że woda butelkowana jest koniecznością - w szczególności w sytuacjach nadzwyczajnych, takich jak powodzie, tsunami i trzęsienia ziemi. "Ratująca życie woda butelkowana w czasach palącej potrzeby nie może być dostępna bez dobrze funkcjonującego przemysłu do jego produkcji” napisało stowarzyszenie w swoim oświadczeniu. Ale ONZ, w raporcie opublikowanym we wtorek (23/03/2010) podkreśliło, że produkcja wody butelkowanej jest nieekologiczna. W raporcie znajdziemy również informację, że na produkcję wody butelkowanej w Stanach Zjednoczonych zużywa się 17 mln baryłek ropy rocznie!!!

Dlatego jeśli mamy do wyboru plastikową butelkę czy szklaną kupujmy szklane! Te ostatnie w odróżnieniu od tych pierwszych da się odzyskać w procesie recyklingu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz